• Rode Draad

Als iedere jeugdtrainer en jeugdleider zonder enige ondersteuning en begeleiding aan de slag moet binnen de jeugdopleiding van de vereniging dan levert dat vaak weinig succes op. Dit zorgt voor onvoldoende progressie bij de spelers en ook trainers en leiders houden het vaak voor gezien.

Door het Rode Draad-leerplan ontstaat er een eenduidige leerlijn en kan iedere jeugdspeler zich zowel individueel als op teamniveau ontwikkelen. Trainers en leiders krijgen een totaalplan met praktijkgerichte ondersteuning.

Het concept het Rode Draad-leerplan is een gestructureerde werkwijze om binnen de gehele jeugdopleiding van de vereniging toe te passen.

Jeugdvoetbalopleiding is in staat om uw vereniging te helpen bij een eenduidige planmatige aanpak dat aansluit bij de wensen en behoeften van de vereniging.

Dankzij maatwerk zullen de spelers een totale opleiding krijgen aangeboden die aansluit bij leeftijd en niveau. Met name de jeugdspelers profiteren van een planmatige aanpak.

We verdelen alle teams van F tot en met A tot drie verschillende groepen:

• Onderbouw O8 t/m O11;
    • Middelbouw O12 t/m O15;
    • Bovenbouw O16 t/m O19.

De succesfactor is om alle spelers volgens vaste maand-thema's op te leiden door middel van zeer veel verschillende vormen en trainingen met kwaliteit. Uitgangspunten hierbij zijn:

• Eerste training in de week: individuele ontwikkeling
    • Tweede training in de week: teamontwikkeling
    • Wedstrijddag: trainingen in praktijk brengen

Binnen V.V. Kapelle maken we gebruik van het Rode Draad-leerplan. De oefenstof wordt verstrekt door het jeugdbestuur.